donderdag 20 augustus 2009

Gemeente Midden-Drenthe huldigt Ellen



Gisteren, 19 augustus, werd Ellen gehuldigd door wethouder Mary Looman van gemeente Midden-Drenthe. De krant van Midden-Drenthe schreef:

ZWIGGELTE - De 20-jarige Ellen Backx uit Zwiggelte mag in de eerste week van september proberen om de wereldtitel te pakken bij het onderdeel verpleegkunde tijdens de 40e World Skills in Calgary (Canada). Dat is een prestigieuze wedstrijd voor mbo-studenten.
Vanmorgen werd de leerlinge van het Drenthe College nog even in het gemeentehuis in Beilen vanweeg haar eerder prestaties in het zonnetje gezet door wethouder Looman.

Ellen had al eerder in februari de noordelijke kampioenschappen gewonnen en deed dat in maart nog eens over tijdens de nationale kampioenschappen (Skills Masters). Daar werd ze gedeeld eerste. Het gaat om wedstrijden waarbij mbo-studenten in diverse vakgebieden hun vaardigheden tonen in wedstrijdverband.

Ze vertrekt over een week met een compleet team met andere geselecteerde mbo-studenten en begeleiders in een speciaal vliegtuig naar Calgary. Daar wachten haar vier dagen 'wedstrijden' in de vorm van het zo adequaat mogelijk handelen bij vier casussen, zoals reanimeren en een armletsel. De spanningen beginnen toe te nemen meldde ze vanmorgen: 'Het begint nu echt spannend te worden. Ik word wat nerveuzer. Ik weet niet wat het allemaal wordt. Ik laat het maar op me afkomen.'
Ellen werd destijds door haar docenten gevraagd om deel te nemen aan de voorronden voor de World Skills. Docente Henriëtte Wortelboer: 'Ze sprong er echt bovenuit bij verpleegkunde. Niet alleen bij de theorie, maar ook in de praktijklessen.'
Het lag op haar weg, zo lijkt het: 'Ik wilde toen ik kind was al in de zorg of met bloemschikken bezig. Het werd zorg en daar heb ik nooit spijt van gehad.'
Mocht Ellen hoge ogen gooien in Canada, dan wacht haar niet alleen veel felicitaties, maar ook waarschijnlijk een mooie loopbaan, aldus de docente: 'Als je meegedaan hebt, dan liggen de banen min of meer voor het oprapen.'

Ze gaat straks hoe dan ook verder met de hbo-verpleegkunde in Groningen.

1 opmerking:

  1. Mooi bericht in de krant.
    Ik wens jullie alvast heel veel succes voor de heenreis!

    BeantwoordenVerwijderen